Har du frågor?

Beställ material

Här kan du beställa material och ladda ner planscher med träningsprogram. För att beställa fyller du i formuläret längst ner.

Prevention och praktisk ergonomi

Boken är tänkt att användas som grund för kurser i arbetsmiljö utan att det krävs några förkunskaper. Den är lämplig som grundbok för all personal som sysslar med skyddsfrågor, men även för alla yrkesarbetare i företaget. I boken gås igenom hur preventionsarbetet bör bedrivas utifrån individens förutsättningar och yrkeskunskaper. Boken ”Prevention och Praktisk Ergonomi” ger byggsektorn ett mycket bra verktyg för att upprätthålla och utveckla en god arbetsmiljö. Pris: 70 kr.

Före Byggande

I den här skriften får du korta tips och enkla råd om träning, kost och återhämtning som kan hjälpa dig att orka lite mer och må lite bättre. Innehåller bland annat träningsprogram, riktlinjer för pulsträning och upplägg för en egen hälsoplan. Pris: 20 kr.

Morgonuppvärmning program 1-2 – CD

Innehåller: Detta program är slut i lager. Det går att ladda ned planschen med rörelser.

Morgonuppv1-2

Morgonuppvärmning program 3-4 – CD

Innehåller: 2 musikprogram på vardera 10 minuter (CD). Ladda ned plansch med tillhörande rörelser. Pris: 100 kr.

Morgonuppv3-4.pdf

Morgonuppvärmning prg 5-6 – CD

Innehåller: 2 musikprogram på vardera 10 minuter (CD). Ladda ned plansch med tillhörande rörelser. Pris: 100 kr.

Morgonuppv5-6.pdf

Uppvärmningen prg 7-8 – CD med plansch

Innehåller: 2 musikprogram på vardera 10 minuter (CD) med tillhörande rörelser på plansch. Pris: 125 kr.

Morgonuppv7-8

Uppvärmningen prg 9-10 – CD med plansch

Innehåller: 2 musikprogram på vardera 10 minuter (CD) med tillhörande rörelser på plansch. Pris: 125 kr.

Morgonuppv9-10

Plansch: Var snäll mot din kropp – stretcha!

En stunds stretching morgon och kväll gör dina muskler smidigare. God rörlighet minskar risken för sträckningar och belastningsskador.

Stretchplansch

Plansch: Träna rörlighet och styrka i axlarna

Många arbetsställningar ger stora belastningar i nacke, axlar och skuldror. Därför är det viktigt att träna styrka och rörlighet i axelpartiet.

Träna rörlighet och styrka i axlarna

Plansch: Träna styrka och balans med boll

Träning med boll är en extra utmaning. Förutom att du tränar styrka tränar du även upp din balans.

Träna styrka och balans med boll

Plansch: Träna styrka med hjälp av gummiband

Gummiband är ett enkelt och bra hjälpmedel för att träna hållning och styrka.
Genom att anpassa bandets längd kan du enkelt reglera motståndet efter din styrka.

Träna styrka med hjälp av gummiband

Plansch: Träna rörlighet

En stunds stretching morgon och kväll gör dina muskler smidigare.
God rörlighet minskar risken för sträckningar och belastningsskador.

Träna rörlighet

Plansch: Träna styrka med stång

Viktigast med all styrketräning är att utföra övningarna rätt innan man lägger på vikt. Därför är det bra att börja med en pinne eller kvastskaft.

Träna styrka med stång

Praktisk ergonomianalys

Ladda ner dokumentet för att genomföra en praktisk ergonomianalys

Praktisk ergonomianalys

Frågeformulär för verktyg och hjälpmedel

Ladda ner dokumentet med frågeformulär för bedömning av verktyg och hjälpmedel

Frågeformulär för verktyg och hjälpmedel

Så beställer du

Vill du beställa material skriv in önskat antal i rutorna och fyll i leverans- och fakturaadress i de obligatoriska fälten och klicka sedan på pilen för att beställa. Leveranstiden är cirka en vecka.

  • 1. Välj bok/cd & antal


  • 2. Fakturaadress


  • 3. Leveransadress

Har du frågor?

×

×

×

×

×

×

×

×

×